تیترنمارسانه دیدروزنامه ها/نشریات چاپی

هفته نامه سرافرازان و پرونده ای برای جراحی های زیبایی

خودویرایشی به‌کمک جراحی‌های زیبایی

هفته نامه سرافرازان و پرونده ای برای جراحی های زیبایی

هفته نامه سرافرازان در پرونده ای با تیتر:«خود ویرایشی با جراحی های زیبایی» به بررسی علل جراحی زیبایی و آمار جهانی آن پرداخته است.
در یکی از یادداشت های این هفته نامه آمده:«در دهه اخیر موضوع تمایل به زیبایی‌های ساختگی با‌استفاده‌از جراحی‌های مختلف و به‌ویژه در ناحیه بینی، در جامعه رواج فراوانی یافته بود؛ اما در دوسال‌اخیر طبق گفته اهل فن؛ نرخ تمایل به این شیوه زیبا‌ساختن کنار انواع روش‌های دیگری در بین نوجوانان و جوانان شیوع بیشتری یافته است. در شرایط حاضر این‌روش‌ها؛ از‌جمله تزریق انواع ژل، بوتاکس، اکستنشن‌ (اضافه‌کردن مو و مژه موقتی)، پرسینگ (سوراخ‌کردن پوست)، تتو (خالکوبی) و … با استقبال و تمایل بیشتر در بین جوانان مواجه شده است. گرایش به زیبایی در شرایط کنونی جامعه، به مرحله خودنمایی رسیده است؛ تا‌‌‌حدی‌که برخی جوانان و نوجوانان دختر و حتی پسر در سنین مختلف و به‌ویژه زیر‌۳۰‌سال حاضرند تا با صرف هزینه‌های گزاف و قبول عواقب جسمی، روانی و حتی تا مرحله ریسک جانی و به‌قول یک ضرب‌المثل قدیمی «بکشم و خوشگلم کن!» به این‌روش‌های کاذب برای زیبا‌سازی خود روی بیاورند.»

«کشورهای با بیشترین عاشقان انجام جراحی پلاستیک» عنوان دیگر یادداشت این هفته نامه به قلم مصطفی رفعت است که همراه نمودار به ارایه آماری از کشورهای به نوعی رکورددار عمل زیبایی اشاره کرده است.

هفته نامه سرافرازان و پرونده ای برای جراحی های زیبایی
بخشی از این یادداشت:«برخی از کشورها تمایل بیشتری نسبت به سایرین دارند؛ مثلاً «برزیل» بیشترین تعداد روش‌ها برای زیباشدن را داشت (البته در میان کشورهایی که داده‌های قابل‌اعتمادی برایشان در دسترس است). در سال یادشده، حدود ۱.۴۹‌میلیون عمل جراحی پلاستیک در‌این‌کشور انجام شد که رایج‌ترینشان «لیپوساکشن» و «جراحی زیبایی شکم» (ابدومینوپلاستی) بود. «ایالات‌متحده» با ۱.۳۵‌میلیون جراحی پلاستیک در رتبه دوم قرار گرفت. ترجیحاً به‌طور‌کلی مشابه مورد قبلی در بیشترین اناوع جراحی‌های زیباسازی. طبق آمارها؛ صنعت جراحی‌های زیبایی در سال ۲۰۲۳ حدود ۱۲۷‌میلیارد‌دلار درآمد داشته است!»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا